Firma GROHE wspiera akcję „Make a Splash!”

Podziel się:
Firma GROHE wspiera akcję „Make a Splash!” w ramach globalnego partnerstwa LIXIL i UNICEF, aby zapewnić dostęp do godnych warunków sanitarnych dzieciom i rodzinom z krajów rozwijających się.

Firma GROHE wspiera akcję „Make a Splash!”Fot. GroheFot. Grohe
- Dziś jedna czwarta ludzi na świecie nie ma dostępu do toalet nawet w najbardziej podstawowej formie, a dwie na pięć osób nie posiadają w domu rozwiązań umożliwiających higieniczne mycie rąk

- Akcja „Make a Splash!” jest wynikiem globalnej współpracy LIXIL oraz UNICEF. Ma na celu zapewnienie wszystkim, w tym zwłaszcza dzieciom z krajów rozwijających się, odpowiednich warunków higienicznych i wspólne wyeliminowanie globalnego kryzysu sanitarnego.

- GROHE jako marka z portfolio LIXIL wspiera akcję „Make a Splash!” w ramach specjalnej kampanii obejmującej całą Europę i Bliski Wschód


Fot. GroheFot. GroheWizyta w toalecie, mycie rąk — to codzienne czynności, nad którymi nawet się nie zastanawiamy. Dla większości z nas rozwiązania sanitarne i dostęp do czystej wody to oczywistość, ale w wielu miejscach na świecie sytuacja wygląda zupełnie inaczej. Dwa miliardy ludzi nie ma odpowiednich warunków wodno-sanitarnych, 673 miliony z nich musi korzystać z toalet na otwartym terenie, a 40% światowej populacji nie ma w domu miejsca z dostępem do wody i mydła, gdzie może zadbać o higienę rąk. Spożywanie zanieczyszczonej wody oraz brak odpowiednich warunków wodno-sanitarnych wywołują choroby biegunkowe, na które codziennie umiera 700 dzieci poniżej piątego roku życia. Sytuacja związana z brakiem bezpiecznych urządzeń wodno-sanitarnych jest szczególnie dotkliwa dla kobiet i dziewcząt, które regularnie doświadczają przemocy i nadużyć, korzystając z toalety na zewnątrz. Pandemia COVID19 jeszcze bardziej pogłębiła ogromne nierówności w dostępie do wody, sanitariatów i higieny na świecie.

W 2018 r. UNICEF i LIXIL podjęły wspólne działania w ramach akcji „Make a Splash!”.
To pierwsza współpraca UNICEF, która dotyczy globalnie istotnych kwestii związanych z wodą, warunkami sanitarnymi i higieną (WASH). W ramach inicjatywy połączono doświadczenie UNICEF w sektorze WASH z globalnym doświadczeniem LIXIL w projektowaniu toalet oraz innowacyjnych rozwiązań, aby razem walczyć z kryzysem sanitarnym.

Fot. GroheFot. Grohe
GROHE — marka z portfolio LIXIL — uruchamia kampanię sygnowaną hasłem „Obudź swoją energię”, zaplanowaną na okres od maja do sierpnia w 13 krajach regionu EMENA. Celem kampanii jest podnoszenie świadomości i wspieranie działań partnerskich. W jej ramach firma GROHE przekaże 1 euro od każdego sprzedanego prysznica lub baterii termostatycznej na cele związane z zapewnieniem dzieciom z krajów rozwijających się odpowiednich warunków higienicznych poprzez dostęp do bezpiecznych urządzeń wodno-sanitarnych.

„LIXIL tworzy lepszą rzeczywistość w każdym domu, dla wszystkich jego mieszkańców. Jesteśmy globalnym przedsiębiorstwem, dla którego zrównoważony rozwój stanowi podstawę wszystkich działań. Poczuwamy się też do obowiązku wykorzystywania naszej fachowej wiedzy do wywierania pozytywnego wpływu na świat. Niestety utrudnienia w dostępie do podstawowych urządzeń wodno-sanitarnych i higieny wciąż pozostają jednym z największych współczesnych wyzwań. Dlatego też LIXIL sięga do wiedzy i doświadczenia, które wnoszą marki będące częścią dużego i zróżnicowanego portfolio grupy, aby pomóc w zapewnieniu dostępności toalet i rozwiązań higienicznych na całym świecie. Firma GROHE zawsze wspierała inicjatywę „Make a Splash!”, organizując wiele wewnętrznych akcji zbierania funduszy, ale dzisiaj ze szczególną dumą potwierdzam nasze wsparcie w ramach kampanii „Obudź swoją energię”, w której zapraszamy użytkowników naszych produktów do zaangażowania się na rzecz zmian.” — mówi Jonas Brennwald, Leader LIXIL EMENA i Co-CEO Grohe AG.

Fot. GroheFot. Grohe„Dorastanie w czystym i bezpiecznym środowisku jest prawem każdego dziecka. Podstawowe urządzenia wodno-sanitarne w domach i szkołach mają ogromne znaczenie dla ochrony zdrowia dzieci i zapobiegania rozprzestrzenianiu się chorób. Doceniamy zaangażowanie marki GROHE w akcję „Make a Splash!” w ramach globalnego partnerstwa LIXIL i UNICEF, które pomoże zapewnić większej liczbie dzieci dostęp do czystych, bezpiecznych toalet oraz umożliwi higienę rąk” — mówi Carla Haddad Mardini, Dyrektor ds. Fundraisingu Indywidualnego
i Partnerstw UNICEF w Genewie.

Odważna misja: LIXIL i UNICEF walczą z kryzysem sanitarnym

Akcja „Make a Splash!” wpisuje się w realizację jednego z 17 Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ, oznaczonego jako 6.2, którym jest „zapewnienie dostępu do odpowiednich i godziwych warunków sanitarnych i higienicznych dla wszystkich ludzi na świecie oraz wyeliminowanie praktyki korzystania z toalet na otwartym terenie, zwracając szczególną uwagę na potrzeby kobiet, dziewcząt i innych osób narażonych na przemoc i nadużycia”. Działania koncentrowały się początkowo na trzech krajach — Etiopii, Kenii i Tanzanii — oraz na rozwijaniu gospodarki wodno-sanitarnej. Obecnie partnerzy wykorzystują skuteczność LIXIL i UNICEF w realizowaniu wspólnych działań w walce z globalnym kryzysem sanitarnym.

UNICEF działa na rzecz upowszechniania prawidłowych nawyków higienicznych wśród społeczności korzystających z toalet na otwartych terenach. Tym samym rośnie zapotrzebowanie na poprawę jakości usług sanitarnych w społecznościach krajów rozwijających się. LIXIL wychodzi naprzeciw tym potrzebom, wprowadzając na rynek toalety i mobilne baterie SATO, które są przystępnymi cenowo oraz ekologicznymi rozwiązaniami w zakresie poprawy i utrzymania warunków sanitarno-higienicznych.
REKLAMA:

W odpowiedzi na pandemię COVID19 firma LIXIL opracowała niedrogie i innowacyjne baterie SATO dla pozbawionych dostępu do bieżącej wody gospodarstw domowych o niskich dochodach. Armatura SATO składa się z plastikowej podstawy z półeczką na mydło i wylewką, w której można zamocować dowolną plastikową butelkę z wodą. Urządzenie obsługuje się za pomocą łokcia, ograniczając kontakt zanieczyszczonych rąk z powierzchnią, zaś ilość wypływającej wody wystarcza do utrzymania higieny.

W 2013 r. na rynek zostały wprowadzone toalety SATO. Zastosowana w nich klapka z przeciwwagą pomaga zapobiegać rozprzestrzenianiu się nieprzyjemnych zapachów i blokuje dostęp owadom. Toaleta SATO zużywa o 80% mniej wody do spłukiwania w porównaniu z tradycyjną toaletą. Celem jest również umożliwienie powstawania samowystarczalnych przedsiębiorstw w lokalnych społecznościach dzięki ustanowieniu miejscowego cyklu produkcji, sprzedaży oraz eksploatacji rozwiązań SATO. Pozwoliłoby to na tworzenie miejsc pracy oraz kontynuowanie działalności przez lokalnych producentów i inne podmioty, co przełoży się na poprawę warunków wodno-sanitarnych.

Wesprzyj akcję „Make a Splash!” i dowiedz się więcej o inicjatywie.
REKLAMA:
REKLAMA:
Źródło: Grohe
#wiadomości #instalacje #grohe #woda

Więcej tematów: