Powiedz mi, jak remontujesz mieszkanie, a powiem Ci, kim jesteś…

Podziel się:
4 typy osobowościowe inwestorów remontowych

Fot. ASM - Centrum Badań i Analiz RynkuFot. ASM - Centrum Badań i Analiz Rynku
Pogarszający się stan techniczny, niespodziewana usterka, znudzenie dotychczasowym wystrojem… Powodów skłaniających do przeprowadzenia remontu może być naprawdę wiele. Mimo to droga do celu, jaki stanowi odnowione mieszkanie w każdym wypadku jest bardzo podobna. Ci, którzy faktycznie decydują się na nią wejść – niezależnie od zakresu i charakteru planowanych u siebie prac – zawsze muszą przecież m.in. oszacować koszty, zaopatrzyć się w niezbędne materiały budowlane czy znaleźć odpowiednich fachowców.

Błędem byłoby jednak myśleć, że skoro wszyscy inwestorzy remontowi stają przed analogicznymi wyzwaniami, to radzą sobie z nimi w dokładnie ten sam sposób. Na przyjęcie – mniej lub bardziej świadome – konkretnej strategii działania składa się bowiem szereg bardzo różnych czynników. I nie chodzi tu tylko o dość oczywiste kwestie, takie jak np. sytuacja finansowa czy wiedza specjalistyczna danej osoby. Równie kluczowe są także posiadane przez nią… cechy charakteru.
REKLAMA:

Fot. ASM - Centrum Badań i Analiz RynkuFot. ASM - Centrum Badań i Analiz RynkuDlatego właśnie firma ASM – przy wykorzystaniu techniki segmentacji LCA (Latent Class Analysis) – podzieliła Polaków planujących remont na 4 różne typy osobowościowe. Warto tym samym nieco bliżej przyjrzeć się każdemu z nich.


Urodzony przywódca…

to perfekcjonista, polegający w dodatku tylko na sobie. Nie powinno więc dziwić, że prace remontowe najchętniej wykonuje sam. Dopiero, gdy z jakiegoś powodu nie jest to możliwe, zleca je komuś obcemu – zwykle poleconej przez bliskich „złotej rączce”, za której usługi nie trzeba za dużo zapłacić.


Fot. ASM - Centrum Badań i Analiz RynkuFot. ASM - Centrum Badań i Analiz RynkuPrzedsiębiorczość urodzonego przywódcy wychodzi na jaw także podczas zakupów budowlanych. Obok wyglądu to cena stanowi dla niego bowiem najważniejsze kryterium przy wyborze potrzebnego produktu. Nie zawsze jednak twardo trzyma się wcześniej ustalonych założeń – ze względu na swoją porywczość dość często zdarza mu się kupić coś pod wpływem chwili, bez uprzedniego zastanowienia się nad zasadnością takiego kroku.


Fot. ASM - Centrum Badań i Analiz RynkuFot. ASM - Centrum Badań i Analiz Rynku

Doskonały analityk…

przy podejmowaniu decyzji zakupowej kieruje się z reguły chłodną kalkulacją. By móc ją przeprowadzić, potrzebuje zatem jak największej ilości informacji o ofercie produktowej danego sklepu budowlanego. Skąd je bierze? Ma na to dwa niezawodne sposoby – dokładne przeglądanie stron internetowych przed wizytą w oddziale stacjonarnym oraz sklepowych półek już w jej trakcie.

Perfekcyjny analityk jest także bardzo skrupulatny. Dlatego też planowanie remontu zaczyna nie od szukania inspiracji czy ekipy budowlanej, lecz od określenia dostępnego budżetu. Co ważne w swojej finansowej analizie szczegółowo uwzględnia zarówno koszty materiałów, jak i robocizny.


Fot. ASM - Centrum Badań i Analiz RynkuFot. ASM - Centrum Badań i Analiz Rynku

Dusza towarzystwa…

najlepiej czuje wśród innych ludzi. Tym samym internetowe zakupy budowlane nie są dla niej. Zdecydowanie bardziej woli odwiedzać sklepy tradycyjne, gdzie może osobiście porozmawiać ze sprzedawcami. O co ich pyta? Najczęściej o jakość towaru dostępnego w ofercie.

Fot. ASM - Centrum Badań i Analiz RynkuFot. ASM - Centrum Badań i Analiz RynkuA same prace remontowe? Choć dusza towarzystwa chętnie zleca je profesjonalistom, to nie zawsze jest w stanie znaleźć odpowiedniego wykonawcę. Nie stanowi to dla niej jednak żadnej przeszkody – jako osoba wytrwała potrafi przeciwstawić się wszelkim przeciwnościom i wziąć sprawy w swoje ręce. A w szczególności wziąć w nie pędzel, bo to właśnie malowanie ścian wychodzi jej najlepiej.


Fot. ASM - Centrum Badań i Analiz RynkuFot. ASM - Centrum Badań i Analiz Rynku

Niezdecydowany indywidualista…

jest bardzo podatny na zmiany nastroju. Z tego też powodu niezwykle trudno podejmować mu jakiekolwiek decyzje, w tym również te dotyczące remontu. Odnawiając mieszkanie stara się więc minimalizować sytuacje, w których zmuszony będzie stawać przed jakimś wyborem.

Jednym z przejawów takiego podejścia jest niewątpliwie zatrudnianie profesjonalnej ekipy remontowej. Dlaczego? To bardzo proste – przeprowadza ona wszystkie zaplanowane prace od początku do końca. Dzięki temu odchodzi konieczność ciągłego szukania fachowców do poszczególnych zadań.

Przebieg odnawiania mieszkania zależy nie tylko od czynników czysto obiektywnych, ale też subiektywnych, tzn. osobowościowych. Widać to już na podstawie powyższego artykułu. Niemniej trzeba zaznaczyć, że zawarta w nim charakterystyka w żadnym wypadku nie wyczerpuje tematu, a jedynie do niego wprowadza.

Osobowość człowieka jest bowiem niezwykle złożona. Co za tym idzie poszczególnych typów Polaków planujących remonty zwyczajnie nie da się opisać w zaledwie kilku zdaniach.

Jakie charaktery mają przedstawiciele tych grup? Jak postrzegają samych siebie? Jak spędzają swój wolny czas? Gdzie mieszkają, ile zarabiają i jak dobrze są wykształceni? A wreszcie – jak wszystkie tego rodzaju rzeczy przekładają się na całą ich remontową ścieżkę: od momentu podjęcia decyzji, przez zakupy budowlane, aż po samą realizację?

Udzielenie szczegółowych odpowiedzi na te pytania wymaga stworzenia bardzo szerokiego opracowania. Takim właśnie jest raport ASM pt. „Typy osobowościowe a proces zakupowy – segmentacja Polaków planujących remont”.

Dostarcza on wiedzę, dzięki której możliwe staje się budowanie prawdziwie kompleksowych – tzn. uwzględniających różnorodność klientów – strategii dotyczących zarówno komunikacji z otoczeniem, jak i dystrybucji towarów. Te z kolei są niezbędne, by stale zwiększać sprzedaż.

Więcej o raportach rynkowych ASM na stronie http://asm-poland.com.pl/uslugi/gotowe-raporty-rynkowe/
REKLAMA:
REKLAMA:
Źródło: ASM - Centrum Badań i Analiz Rynku
#wiadomości #wnetrza #remont #raport #asm

Więcej tematów: