Jubileusz 10-lecia firmy Oknoplast na rynku włoskim

Podziel się:
Firma od tego czsu otworzyła we Włoszech 850 salonów, a tylko w 2015 sprzedała 315 tys. jednostek okiennych i osiągnęła przychód 160 ml zł, który planuje powiększyć w tym roku o 6%.

OKNOPLAST zdecydował się na wejście na rynek włoski w 2006 r., ponieważ poszukiwał obszaru działania, który nie byłby uzależniony od sezonowości, szczególnie ze względu na pogodę. Od początku Włochy były jednym z kluczowych rynków ekspansji dla firmy. Obecnie wartość rynku okien PVC w Italii szacuje się na 832 mln euro. Co więcej, liczba produktów PVC sprzedawanych we Włoszech stale rośnie: w 2006 r. – 13%, a w 2016 r. – już 35%. Firma jest jedną z najlepiej rozpoznawalnych marek polskich we Włoszech. Przychód Grupy na rynku włoskim w 2015 r. to 160 mln zł – firma sprzedała aż 315 tys. jednostek okiennych.

Firma w ciągu 22 lat opracowała około 30 innowacyjnych rozwiązań. Dzięki niekonwencjonalnemu myśleniu, kreuje trendy w branży okiennej w Polsce i za granicą i wyznacza kierunki rozwoju rynku na przestrzeni kolejnych lat. Kluczem do sukcesu firmy jest umiejętność dopasowania oferty produktów do danego rynku. Na sukces firmy na rynku włoskim niewątpliwie wpłynęły także podjęte niestandardowe działania marketingowe.
REKLAMA:

Obecna strategia marketingowa na rynku włoskim skupia się na rozwoju kompetencji w sieciach sprzedażowych i samym rozwoju produktów, w szczególności poprzez innowacje. Opiera się na 4 głównych filarach: klientach, których firma chce pozyskać, wyspecjalizowanej obsłudze customer service, innowacyjnych produktach, a także mocnej komunikacji. Na rynku włoskim Grupa współpracuje z lokalnymi agencjami zajmującymi się marketingiem oraz PR-em. Dzięki takim działaniom, obecnie produkty firmy dostępne są we Włoszech w kilkuset punktach sprzedażowych, a rozpoznawalność brandu według najnowszych badań osiągnęła aż 40%.
REKLAMA:
REKLAMA:
Źródło: Oknoplast
#okna #wiadomości #okna i drzwi #oknoplast

Więcej tematów: