Mostostal Warszawa przebuduje Dworzec PKP Gdańsk Główny

Podziel się:
27 sierpnia br. Mostostal Warszawa SA i Polskie Koleje Państwowe SA zawarły kontrakt na przebudowę dworca kolejowego Gdańsk Główny. Wartość umowy wynosi 99,6 mln zł brutto.

Fot. Mostostal Warszawa SAFot. Mostostal Warszawa SA– Modernizacja dworca Gdańsk Główny to największy projekt realizowany w ramach Programu Inwestycji Dworcowych. Inwestycje PKP S.A. i PLK w Gdańsku to przykład dobrego wykorzystania środków dla zwiększenia komfortu pasażerów korzystających zarówno z dworca kolejowego, jak i stacji Gdańsk Główny. Jestem przekonany, że obie modernizacje przyczynią się do poprawy jakości podróży i zachęcą do częstszego korzystania z usług kolei – mówi Andrzej Adamczyk, Minister Infrastruktury.

Inwestycja, którą zrealizuje Mostostal Warszawa, obejmuje przebudowę budynku dworca kolejowego Gdańsk Główny przy ul. Podwale Grodzkie 2. Obiekt został oddany do użytku w 1900 r. i do obecnej chwili zachował się w dobrym stanie technicznym i estetycznym. Zniszczenia z okresu drugiej wojny światowej, powojennego pożaru oraz późniejszych modernizacji nie wpłynęły znacząco na materialną substancję zabytkową oraz ogólny wygląd budowli. Dworzec wpisany jest do rejestru zabytków, znajduje się w układzie urbanistycznym zabytkowego miasta Gdańska oraz na terenie stanowiska archeologicznego obejmującego średniowieczne Stare Miasto Gdańsk.
REKLAMA:

- Podpisany właśnie kontrakt na przebudowę zabytkowego Dworca Gdańsk Główny potwierdza pozycję Mostostalu Warszawa jako kluczowego generalnego wykonawcy kompleksowych i unikalnych inwestycji w sektorze budownictwa ogólnego. Gdańsk Główny będzie trzecim dworcem, po zrealizowanych z sukcesem projektach w Gdyni i Krakowie, którego modernizację wykona nasza firma – mówi Jorge Calabuig Ferre, Wiceprezes Zarządu Mostostalu Warszawa.

Przebudowa dworca ma na celu odtworzenie stanu pierwotnego budynku, tj. formy architektonicznej elewacji i dachu, renowację stalowej stolarki okien zlokalizowanych w holu wraz z wypełnieniem szklanym w formie witraży, odtworzenie historycznego układu części pomieszczeń czy też kolorystyki hali pasażerskiej. Poza przebudową i remontem głównej bryły dworca, zakłada się również przebudowę i rozbudowę części komunikacyjnej łączącej dworzec z istniejącymi tunelami miejskimi oraz peronami.
REKLAMA:
REKLAMA:
Źródło: Mostostal Warszawa SA
#wiadomości #prawo

Więcej tematów: