VI Kongres Stolarki Polskiej – „Biznes – Kontakty – Wiedza”

Podziel się:
Szósta edycja Kongresu Stolarki Polskiej odbyła się w dniach 21-22 maja 2015 roku. Gościem specjalnym wydarzenia był Wicepremier, Minister Gospodarki – Janusz Piechociński. Dla uczestników Kongresu przygotowano ciekawy program merytoryczny, obfitujący w aktualne zagadnienia dotyczące funkcjonowania branży stolarki budowlanej oraz rodzimej gospodarki

Siłą Kongresu Stolarki Polskiej jest rozbudowana część merytoryczna, która uwzględnia najważniejsze zagadnienia z branży stolarki budowlanej w aspekcie przyszłych wyzwań. Dwudniowy program tegorocznego wydarzenia został podzielony na trzy bloki tematyczne. Pierwszy z nich dotyczył kwestii efektywnego prowadzenia biznesu oraz treści Nowej Ustawy Konsumenckiej w konfrontacji z celami sprzedażowymi producentów. Drugi swoim zakresem objął tematykę stanu prawa unijnego w zakresie oszczędności energii w budownictwie w odniesieniu do okien i osłon przeciwsłonecznych, ze szczególnym uwzględnieniem etykietowania energetycznego. W trzecim bloku, uczestnicy dyskusji zajmowali się problematyką związaną z architekturą przyszłości.

Metoda na sukces

W pierwszym bloku kongresowym odbyły się dwa panele dyskusyjne. Zainaugurowała je prezentacja interaktywna ASM Centrum Badań i Analiz Rynku, dotycząca polskiego budownictwa u progu nowej perspektywy budżetowej Unii Europejskiej w kontekście potencjału rozwojowego stolarki budowlanej. Następnie, w ramach pierwszego panelu, miała miejsce rozbudowana dyskusja na temat tego, jak z sukcesem prowadzić biznes. W roli moderatora wystąpił Paweł Gadomski, znany dziennikarz ekonomiczny, obecnie związany z redakcją „Wydarzeń” telewizji Polsat.
REKLAMA:

Biznes a Nowa Ustawa Konsumencka

Drugi panel poprowadził Adam Mitura – Partner GM Solutions. Dotyczył on wyzwań Nowej Ustawy Konsumenckiej w konfrontacji z celami sprzedażowymi producentów. Merytorycznego wprowadzenia do dyskusji dokonał Bogumił Sieczkowski z renomowanej Kancelarii Obligo Sieczkowski i Spółka. Podczas rozmowy skonfrontowano opinie przedstawicieli instytucji odpowiedzialnych za egzekucję nowych przepisów z doświadczeniami dyrektorów sprzedaży firm z branży stolarki budowlanej i właścicieli największych salonów stolarki w Polsce.

Oszczędność energii a prawo unijne

Podczas drugiego bloku kongresowego omówiono z kolei kwestie związane z aktualnym stanem prawa unijnego w zakresie oszczędności energii w budownictwie w odniesieniu do okien i osłon przeciwsłonecznych, ze szczególnym uwzględnieniem etykietowania energetycznego. Dyskusją moderował Jacek Gromniak z firmy ANWIS, a wprowadzania dotyczącego przepisów prawa unijnego dokonał Peter Winters, przewodniczący ES-SO (European Solar-Shading Organization).

Architektura przyszłości

Drugi dzień Kongresu upłynął pod znakiem architektury przyszłości oraz oczekiwań i wyzwań, jakie stawia ona prawidłowemu doborowi stolarki i jej montażowi. Dyskusję moderowali Elżbieta Dziubak, Generalny Architekt ALUPROF i Marek Wielgo, dziennikarz „Gazety Wyborczej”. Tematyka panelu dotyczyła m.in. zagadnień związanych ze współpracą przy inwestycjach budowlanych na linii: Architekt – Generalny Wykonawca – Inwestor – Dostawca systemów (Producent) czy ułatwień w realizacji inwestycji budowlanych dzięki podejściu do projektowania w koncepcji BIM (ang. Building Information Modeling).

Woda w budownictwie

Po zakończeniu debaty, podczas specjalnej konferencji prasowej, zostały ogłoszone wyniki drugiej odsłony konkursu na projekt wnętrza „BARGEWORK® – BIURO NA WODZIE”, realizowanego w ramach innowacyjnej inicjatywy, zakładającej budowę pierwszego w Polsce biurowca w całości usytuowanego na wodzie. Po wręczeniu nagród odbyła się pamiątkowa sesja zdjęciowa laureatów i partnerów wydarzenia. Zwieńczeniem starań uczestników konkursu była natomiast wystawa „Architektura przyszłości… na wodzie?”.

Oprócz wielu ciekawych, merytorycznych dyskusji, ważnym wydarzeniem podczas VI Kongresu Stolarki Polskiej jak co roku była uroczysta Gala, tradycyjnie wieńcząca pierwszy dzień debat. Podczas jej trwania zostały wręczone branżowe nagrody – Orły Polskiej Stolarki oraz Certyfikaty Związku POiD.

Partnerzy i Patroni Kongresu

Szóstą odsłonę Kongresu Stolarki Polskiej wsparli znani i cenieni Partnerzy. Partnerem Strategicznym Wydarzenia została firma Ponzio, natomiast Partnerami Głównymi: Aereco, AIB, Aluprof, ASM- Centrum Badań i Analiz Rynku, FAKRO, Klimas Wkręt-met, Międzynarodowe Targi Poznańskie, Roto oraz WIŚNIOWSKI. Partnerami Wspierającymi Kongres były firmy: elumatec, Marcopol, PROFIX i Saint-Gobain Glass. Partnerem Logistycznym VI Kongresu Stolarki Polskiej została Toyota Marki.

Patronat honorowy nad VI Kongresem Stolarki Polskiej objęło Ministerstwo Gospodarki. Patronami merytorycznymi Wydarzenia zostały z kolei: ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku, Dolnośląska Agencja Energii i Środowiska, European Solar-Shading Organization, Krajowa Agencja Poszanowania Energii S.A., Krajowa Izba Gospodarcza, Narodowa Agencja Poszanowania Energii S.A., Polska Izba Przemysłowo-Handlowa Budownictwa, Polska Platforma Technologiczna Budownictwa.

Patronatów medialnych udzieliły VI Kongresowi Stolarki Polskiej: Budnews TV, Archivolta, B2B Okna i Drzwi, Bramy21.pl, BudownictwoMedyczne.pl, Budujemy Dom, Builder, Dom z Przyszłością, Drzwi21.pl, Energia0.pl, Fachowy Wykonawca, InfoBudownictwo.pl, Kwartalnik Okno, Murator Informator Budowlany, Materiały Budowlane, Murator, Muratordom.pl, Muratorplus.pl, Obud.pl, Ogród Zimowy, Okna21.pl, Oknonet.pl, Oknotest.pl, RBT Magazyn, Stolarka VIP, Świat Aluminium, Świat Architektury, Świat Szkła, Tuznajdziesz.pl, Wprost.
REKLAMA:
REKLAMA:
Źródło: POiD
#okna #wiadomości #kongres #okna i drzwi #poid

Więcej tematów: