Jak zmniejszyć częstotliwość przerw eksploatacji parkingów wielopoziomowych?

Podziel się:
Garaże podziemne i parkingi wielopoziomowe to obiekty, które są narażone na silne obciążenia mechaniczne i chemiczne. Jednocześnie stanowią miejsce pierwszego kontaktu i wizytówkę przedsiębiorstw, centrów handlowych, czy budynków administracji. W jaki sposób zabezpieczyć tę przestrzeń przed destrukcyjnymi czynnikami, aby zmniejszyć częstotliwość ich konserwacji?

Fot. ThermaflexFot. Thermaflex
Ten rodzaj budowli jest skazany na silne obciążenia mechaniczne związane z użytkowaniem, a także obciążenia chemiczne związane z promieniowaniem UV, oddziaływaniem wód deszczowych i roztopowych, soli drogowej, paliw i olejów, które to przyczepiają się do nawierzchni. Efektem jest powstawanie uszkodzeń w najbardziej newralgicznych miejscach np. pochylnie, rampy spiralne, dylatacje, czy detale. Wnikająca wilgoć, zanieczyszczenia oraz odrywający się beton mogą uszkadzać substancję budowlaną i zagrażać bezpieczeństwu kierowców i pieszych.

Renowacja zawsze wiąże się z uciążliwościami zarówno dla administratorów obiektów, jak i ich użytkowników. Dlatego też kluczowe jest, aby prace zostały wykonane szybko i sprawnie, najlepiej niezależnie od panujących warunków atmosferycznych, aby uniknąć zbędnego przestoju w funkcjonowaniu obiektu. Jednocześnie zastosowane rozwiązania muszą wykazać się trwałą ochroną przed wilgocią, zabrudzeniami oraz wytrzymałą warstwą ścieralną, aby jak najbardziej wydłużyć okresy pomiędzy kolejnymi działaniami konserwacyjnymi.

Złożona konstrukcja parkingów wielopoziomowych

Górne poziomy parkingów ze względu na ich odsłonięte położenie są szczególnie silnie narażone na wahania temperatur, bezpośrednie promieniowanie słoneczne, a także działanie soli drogowej, paliw i olejów. W ich przypadku warto zastosować system uszczelniający o wysokiej wytrzymałości mechanicznej, odporny na promieniowanie UV, wpływ czynników atmosferycznych i substancje chemiczne, zapewniając długotrwałe zabezpieczenie nawierzchni – także na intensywnie użytkowanych elementach konstrukcyjnych, np. pochylniach.

Środkowe poziomy parkingów wielopoziomowych muszą wykazywać się odpornością na działanie substancji chemicznych i być chronione przed zanieczyszczeniem paliwami i olejami. Istotnym elementem są zintegrowane systemy uszczelnienia detali na krawędziach, połączeniach i krawężnikach. Należy więc zastosować system przeznaczony do powierzchni o szczególnie wysokich obciążeniach mechanicznych i łatwych w utrzymaniu ich czystości.
REKLAMA:

Trzeci element: pochylnie, rampy spiralne i drogi dojazdowe są najsilniej obciążanymi strefami parkingów wielopoziomowych. W przypadku renowacji szczególnie istotne są jak najkrótsze przerwy w eksploatacji, pozwalające zminimalizować ograniczenie użyteczności nawierzchni.

Parkingi wielopoziomowe to obiekty złożone i bardzo wymagające. Każdy element narażony jest na inne czynniki, a zatem wymaga zastosowania innego rozwiązania. Triflex oferuje optymalne i długotrwałe rozwiązania dla wszelkich możliwych wyzwań: nowego budownictwa i renowacji; górnych i środkowych poziomów parkingu wielopoziomowego oraz garaży podziemnych; uszczelniania pochylni, ramp spiralnych, dróg dojazdowych, dylatacji, pęknięć i trudnych detali. Systemy Triflex charakteryzują się wysoką odpornością mechaniczną, spełniają wysokie wymagania związane z  szczególnie intensywnie użytkowanymi powierzchniami.

Szczegółowe informacje na temat rozwiązań można znaleźć na stronie www.triflex.com/pl.
REKLAMA:
REKLAMA:
Źródło: Thermaflex
#czytelnia #stropy, posadzki #podloga #ściany #w garaz

Więcej tematów: