Firma GROHE zaprezentowała trzeci raport o zrównoważonym rozwoju i świętuje sukces w zakresie ochrony zasobów naturalnych

Podziel się:
Z każdą minutą do oceanów trafia ciężarówka plastiku. Stan wód często wydaje się odległym problemem, jednak całe życie na Ziemi zależy od kondycji ich ekosystemu – staje się to szczególnie widoczne, gdy weźmie się pod uwagę, że około 70 proc. tlenu, którym oddychamy, jest wytwarzane przez oceany. W celu podniesienia świadomości społecznej na ten temat i wsparcia globalnych wysiłków dotyczących ochrony co najmniej 30 proc. oceanów do 2030 roku, w czerwcu obchodziliśmy Światowy Dzień Oceanów. Marka GROHE również przyczynia się do osiągnięcia tego celu dzięki swojemu zaangażowaniu w zrównoważony rozwój, odpowiedzialnie wykorzystując zasoby naturalne, jak i unikając niepotrzebnej produkcji odpadów.

Fot. GroheFot. Grohe
Jak wynika z opublikowanego właśnie raportu, firma GROHE zmniejszyła zużycie wody w procesach produkcji o 38,7 proc. i tym samym znacznie przekroczyła swój cel z 2014 roku, w którym zakładała obniżenie tej wartości o 20 procent. Dodatkowo udało się go osiągnąć przed planowanym czasem. Marka postawiła sobie również za cel wyeliminowanie plastiku ze swoich opakowań m.in. wdrażając projekty, takie jak inicjatywa Less Plastic, która rozpoczęła się w 2018 roku. W rezultacie do czerwca 2021 roku zaoszczędzono już 32 miliony plastikowych opakowań.

Raport przedstawia także szczegółowe informacje na temat zarządzania zrównoważonym rozwojem w firmie GROHE oraz sukcesy z ostatnich lat, np. zaznacza, że 21 306 ton materiałów wykorzystywanych w procesie produkcji w 2019 roku pochodziło z recyklingu. Jest to waga porównywalna z ponad 106 płetwalami błękitnymi. W ten sposób udało się uniknąć dodatkowej produkcji odpadów oraz oszczędzić wodę, która byłaby potrzebna do stworzenia nowych materiałów.

Fot. GroheFot. Grohe

Firma GROHE przeciera szlaki dla modelu ekonomicznego przyszłości

W oparciu o kompleksowe działania na rzecz zrównoważonego rozwoju z ostatnich lat, marka GROHE rozwija swoją strategię zrównoważonego rozwoju, wprowadzając na rynek cztery najlepiej sprzedające się produkty z certyfikatem Cradle to Cradle®. Oznacza to, że wszystkie cztery produkty zostały przetestowane pod kątem wykorzystania materiałów bezpiecznych dla środowiska i nadających się do recyklingu. Podejście Cradle to Cradle (C2C) wykracza daleko poza konwencjonalny recykling produktów – baterie są projektowane i wyprodukowane z zamiarem wykorzystania ich komponentów w końcowej fazie życia do stworzenia nowych produktów. Więcej informacji na temat procesu certyfikacji oraz potrzeby tworzenia nowych, obiegowych systemów można znaleźć w filmie: https://www.youtube.com/watch?v=lgaIxoQPVFs

Fot. GroheFot. Grohe

Podróż produktów trwa nadal – procesy odbioru wyrzuconych produktów C2C

Firma GROHE zrobiła znaczący krok w kierunku obiegowego modelu gospodarki, sygnując swoje pierwsze produkty certyfikatem Cradle to Cradle, jednak to nie koniec działań w tym zakresie. Armatura wyróżnia się długim okresem przydatności do eksploatacji. Mimo to marka GROHE już teraz stawia czoła kolejnemu wyzwaniu i pracuje nad procesem odbioru starych i niezdatnych do użycia baterii od swoich klientów. Jest to ważny krok w kierunku zmniejszenia ilości odpadów i oszczędzania cennych zasobów, aby pomóc w utrzymaniu niezwykle ważnej równowagi ekosystemu.
REKLAMA:
REKLAMA:
REKLAMA:
Źródło: Grohe
#wiadomości #instalacje #raport #grohe #do ochrona_srodowiska

Więcej tematów: