Jak w pełni korzystać z automatyki czyli parkuj w garażu?

Podziel się:
Każdy posiadacz auta chciałby, aby jego pojazd był dobrze chroniony. Kto ma taką możliwość, parkuje w garażu. Schowany za masywną bramą pojazd jest dobrze zabezpieczony nie tylko przed czynnikami atmosferycznymi, ale też przed ewentualnym złodziejem. Kłopot w tym, że drzwi garażowe bywają problematyczne w obsłudze, a często są po prostu ciężkie. By zapobiec codziennemu siłowaniu się, warto pomyśleć o ich automatyzacji.

Fot. BFT PolskaFot. BFT PolskaFot. BFT PolskaFot. BFT Polska
Trudno wyobrazić sobie dzisiejsze nowoczesne wrota garażowe bez siłowników, które dbają o ich codzienne wielokrotne zamykanie i otwieranie. Niejednokrotnie to sami producenci wyposażają swoje drzwi w odpowiednie siłowniki, dostarczane przez profesjonalne firmy, wyspecjalizowane w produkcji tego typu urządzeń.

To da się zautomatyzować!

Zakup całego kompletu: bramy garażowej i dostoswanego do niej siłownika to najłatwiejsza droga, by zapewnić sobie komfortowe użytkowanie garażu. Jednak dla osób, które mają już zamontowane drzwi, sterowane ręcznie, też nic straconego! – Współczesne napędy umożliwiają zautomatyzowanie większości popularnie stosowanych bram garażowych. Jest jednak kilka warunków, które trzeba spełnić, aby cały proces zakończył się pomyślnie. Przede wszystkim niezbędna jest prawidłowa przestrzeń między bramą, a sufitem. Wszelkie dane o jej rozmiarach udostępnione są w katalogach i na stronach producentów. Inną ważną kwestią, by zautomatyzować zamontowane już wrota jest możliwość doprowadzenia zasilania do siłownika, a także fakt, że brama porusza się płynnie w całym zakresie ruchu – wyjaśnia Andrzej Trojanowski, Dyrektor Generalny BFT Polska. Firma to renomowany producent automatyki i systemów zarządzania dostępem do obiektów. W ich ofercie znajdziemy m.in. bogatą gamę napędów do rezydencjalnych bram garażowych czy garaży zbiorczych.

Każdy napęd jest inny

Stojąc przed zakupem napędu obsługującego cykl otwierania i zamykania bramy garażowej, musimy podąć decyzję o wyborze producenta – czy powinna to być mało znana marka dostępna w okolicznym sklepie budowlanym czy może wyrób firmy, jak BFT? Niejednokrotnie wyroby te wyglądają bardzo podobnie, często też posiadają zbliżone parametry. Jednak na korzyść tych markowych produktów przemawia bezsprzecznie serwis, fachowe doradztwo czy sama jakość materiałów. Markowy sprzęt wykonany jest zwykle z wykorzystaniem najwyższej wytrzymałości komponentów. Zdarza się, niestety, że produkty „no name” przeznaczone do małych i lekkich bram – ci niezbyt wtajemniczeni – konsumenci porównują do mocnych i solidnych siłowników, które bez problemu sterują nawet bardzo masywnymi wrotami garażowymi. Trzeba zatem pamiętać, aby w trakcie zakupu napędu do bramy, porównywać ze sobą tylko te o pokrewnych parametrach. – Im siłownik ma większą siłę uciągu, prędkość otwierania czy maksymalną liczbę cykli pracy na dobę, tym jego cena jest wyższa. O jego ostatecznej wartości decyduje również klasa zastosowanych komponentów, jak np. typ wykorzystanej centrali sterującej czy system zasilania awaryjnego – tłumaczy Dyrektor Generalny BFT Polska.

Powinien być silny i wytrzymały

Tylko właściwe dopasowanie poszczególnych elementów zapewni nam bezawaryjną i bezproblemową pracę siłownika przez długie lata. – Napęd dobiera się w oparciu o maksymalną powierzchnię bramy garażowej i jej ciężar oraz szacunkową ilość pełnych cykli otwarcia i zamknięcia w czasie jednej doby. Najsprawniej obliczyć mnożąc liczbę garażowanych aut przez cztery – wyjaśnia Andrzej Trojanowski, Dyrektor Generalny BFT Polska. Ciekawą wiadomością jest fakt, że całkiem niedawno w ofercie firmy pojawiła się nowa wersja popularnego siłownika do bram garażowych BOTTICELLI SMART, który może wykonać aż do 100 cykli na dobę. Taki zapas daje nam bardzo komfortowy margines bezpieczeństwa, jeśli np. ilość samochodów w naszym garażu ma szansę się zwiększyć. BOTTICELLI SMART to kompaktowy i niewiele ważący siłownik, w którym kryje się wielka moc. Prędkość jego silnika zwiększono bowiem aż o 70% w stosunku do jego poprzedniej wersji, a tym samym zrównano z najlepszymi w tej klasie. Silnik zasilany jest napięciem 24 V. Dodatkowo, producent zapewnia, że instalacja tego produktu jest niezwykle prosta i szybka, a jej czas w stosunku do starej wersji napędu zredukowano aż o 50%.
REKLAMA:

BOTTICELLI SMART daje także użytkownikowi komfort połączenia ze zdalnym zarządzaniem poprzez darmową aplikację U-Control. Dzięki niej domownik może podjechać pod bramę garażową i nie szukając pilota otworzyć ją za pomocą swojego smartphone. Nowy BOTTICELLI SMART może również poszczycić się bardzo szybkim czasem otwierania i zamykania, dającym maksimum komfortu i bezpieczeństwa użytkownikowi.

Nie ma wątpliwości, że zautomatyzowanie bramy garażowej ułatwia życie, a na pewno czyni je wygodniejszym. Niezależnie od warunków atmosferycznych wyjazd i wjazd nie wymaga już wychodzenia z samochodu. Pamiętajmy, że markowy i nowoczesny napęd może nam służyć wiele lat.
REKLAMA:
REKLAMA:
Źródło: BFT Polska
#okna #czytelnia #naped #okna i drzwi #bft #w brama #na garaz #bramy garażowe

Więcej tematów: