Utylizacja azbestu dofinansowana przez gminę

Podziel się:
W Polsce wiele dachów pokrytych jest jeszcze azbestem. Choć do 2032 roku pokrycia te muszą zostać zastąpione nieszkodliwymi dla zdrowia i życia, wysoki koszt modernizacji sprawia, że duża część inwestorów odwleka decyzję o modernizacji pokrycia. Warto jednak wiedzieć, że na usunięcie azbestowego pokrycia można dostać wsparcie finansowe z gminy.

Fot. Cembrit Fot. Cembrit Informacji na temat dotacji powinniśmy szukać w urzędach gmin. Ponieważ nie ma w tym zakresie odgórnych wytycznych – każda gmina ustala własne zasady ich przyznawania – w jednych inwestor może uzyskać częściowe dofinansowanie, w innych – całkowity zwrot kosztów poniesionych na usunięcie, transport i utylizację eternitu. O pomoc finansową może wystąpić każda osoba fizyczna i prawna.

Pierwszym krokiem jest wypełnienie wniosku – powinniśmy go otrzymać w urzędzie gminy. Planując wymianę pokrycia w 2014 roku, wniosek trzeba złożyć między 2 a 31 stycznia 2014 r. Dokument musi być kompletny, zawierać wszystkie wymagane załączniki – odrzucenie z powodu błędów merytorycznych czy formalnych automatycznie uniemożliwiają otrzymanie wsparcia.
REKLAMA:

Fot. CembritFot. CembritGmina poinformuje wnioskodawcę o maksymalnym możliwym dofinansowaniu – pozytywnie zweryfikowany wniosek oznacza też konieczność dostarczenia kolejnych dokumentów, których wykaz inwestor otrzyma od gminy. Wymiany pokrycia może dokonać wyłącznie firma dysponująca uprawnieniami do tego typu prac na danym terenie i na transport odpadów (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest). Lista takowych dostępna jest w wydziałach ochrony środowiska starostw powiatowych.

Pieniądze wypłacane będą w dwóch transzach: pierwsza transza – w 2014 roku, po zakończeniu prac; druga – w I kwartale 2015 r. Oznacza to, iż inwestor musi wyłożyć własne środki – ich zwrot otrzyma po zakończeniu inwestycji i przedstawieniu wymaganych dokumentów (to m.in. oryginały faktur i rachunków, protokoły odbioru końcowego zadania, oświadczenia wykonawcy, dokumenty potwierdzające przekazanie odpadów do utylizacji), a także zdjęć budynków przed i po pracach związanych z usunięciem azbestu.
REKLAMA:
REKLAMA:
Źródło: Cembrit
#czytelnia #dachy #remonty i renowacje dachów #finanse #dach #cembrit

Więcej tematów: