newsletter reklama projekty domów forum
wtorek 21 stycznia 2020
15.01.2020r...

Grupa Tubądzin podsumowuje 2019 rok

Dla Ceramiki Tubądzin rok 2019 to nie tylko nowe kolekcje ale przede wszystkim umacnianie swojej pozycji na światowych rynkach i ciągle rosnący eksport. To także nagrody, udział w imprezach targowych, ciągłe ulepszanie technologii, dbanie o środowisko i wspieranie lokalnych społeczności.
Fot. Tubądzin
Fot. Tubądzin

Grupa Tubądzin zamyka 2019 r. z sukcesami. Firma wyprodukowała w mijającym roku ok 13 mln m2 płytek i osiągnęła kilkuprocentową zwyżkę przychodów . Tubądzin wzmocnił swoją obecność na wielu rynkach eksportowych, a na polskim umocnił pozycję lidera w designie, tworząc jednocześnie w sklepach i showroomach w całym kraju unikalne strefy home. Firma nieustannie poszerza możliwości wykorzystania swoich produktów, nawiązując nowe kooperacje (przykładem współpraca z prestiżowym producentem mebli ernersrust i wykorzystanie płytek jako okładzin meblowych). Warto dodać także, że płytki polerowane cieszyły się w ostatnich latach tak ogromnym powodzeniem, że firma postanowiła wybudować drugą, najnowocześniejszą w kraju linię polerską oraz towarzyszącą jej oczyszczalnie wody.

Fot. Tubądzin
Fot. Tubądzin

Wiceprezes Zarządu Ceramiki Tubądzin, Amadeusz Kowalski wspomina mijający rok: Podsumowania zawsze skłaniają do refleksji. Po ponad 35 latach działania firmy wiemy, że sama sprzedaż płytek ceramicznych nie wystarczy do osiągnięcia sukcesu. Chcę myśleć o naszej działalności w kategorii zaspokajania potrzeb związanych z pięknem, ciepłem, przytulnym domem, ale i eleganckich przestrzeniach biurowych czy hotelowych, w których chce się przebywać. Nasi klienci są dla nas nieustającym źródłem inspiracji, nie odwrotnie. Śledząc trendy wiemy co jest modne i zawsze staramy się tę modę o jeden krok wyprzedzić, zaskakiwać, proponować. Wiemy, że klienci doceniają nasze starania o to by dostarczać im ponadczasowe, piękne, ekologiczne produkty najlepszej, światowej jakości. Rok 2019 był niezwykły pod kątem ilości premierowych kolekcji wprowadzonych na rynek, ciągłego unowocześniania linii produkcyjnej, nowych kontaktów biznesowych na świecie i współpracy z architektami, partnerami handlowymi i glazurnikami. Intensywnie angażowaliśmy się także w życie naszej lokalnej społeczności.

Fot. Tubądzin
Fot. Tubądzin

Wybrane fakty z życia Grupy Tubądzin w 2019 r:

NOWE KOLEKCJE

Na jednej z najważniejszych imprez branżowych na świecie, CERSAIE International Exhibition of Ceramic Tile and Bathroom Furnishings (Międzynarodowych Targach Płytek Ceramicznych i Wyposażenia Łazienek) w Bolonii Ceramika Tubądzin, na stoisku o powierzchni 200 m2 zaprezentowała 40 propozycji nowych wzorów, wśród których znalazło się ponad 20 propozycji dla płytek wielkoformatowych, w tym nowe kreacje Macieja Zienia (Specchio Carrara, Black Pulpis, Amber Vein). Targi to doskonały czas badania gustów klientów i partnerów biznesowych. Dlatego te kolekcje, które zdobyły uznanie klientów z całego świata, są wdrażane do produkcji.
W 2019 r. było to m.in. 12 nowych kolekcji w formatach 30x60 dla Marki Tubądzin (m.in. Reflection, w najmodniejszym kolorze 2020 r. – Classic Blue, wg Instytutu Pantone) i 14 kolekcji dla marki Domino – pewnym jest więc, że gusta nawet najbardziej wymagających klientów zostają zaspokojone. Płytki trafiły do salonów w całej Polsce.

Pastelowe inspiracje kolorami Polski, towarzyszyły z kolei projektantce światowego formatu, Dorocie Koziara, w pracy nad kolekcją Cielo e Terra dla Ceramiki Tubądzin, która od momentu wprowadzenia na rynek zdobywa laury i uznanie klientów. W 2020 r. wprowadzone zostaną nowe mozaiki uzupełniające tąkolekcję.

Polscy klienci oraz partnerzy branżowi zobaczyć mogli wszystkie wyżej wspomniane nowości na targach Warsaw Home w Warszawie, na których Ceramika Tubądzin prezentowała się po raz drugi. Tym razem powiększyła swoje stoisko do 110m2.

NAGRODY

To właśnie Cielo e Terra by Dorota Koziara zdobyła nagrodę jury w siódmej edycji konkursu organizowanego przez magazyn "Dobre Wnętrze", w kategorii „Baza do wnętrza”. Dorota Koziara wraz z Maciejem Zieniem otrzymali także nominacje do nagród Perły Ceramiki redakcja kwartalnika „Wokół Płytek Ceramicznych” za rok 2019. Z kolei aż 7 Pereł Ceramiki EU 2018 r. zdobyły kolekcje Industrio marki MONOLITH oraz House of Tones i Unit Plus z linii 33x90 cm. Ponadto kolekcja Specchio Carrara autorstwa Macieja Zienia uhonorowana została Medalem Europejskim przez Business Center Club.

Fot. Tubądzin
Fot. Tubądzin

Z kolei Kapituła Nagród Stowarzyszenia Polskiego Klubu Biznesu przyznała Grupie Tubądzin nagrodę Honorowego Ambasadora Polskiego Biznesu. A Andrzej Wodzyński założyciel i właściciel Grupy Tubądzin, otrzymał Srebrny Medal Polskiego Komitetu Olimpijskiego za „zasługi dla polskiego ruchu olimpijskiego”.

Warto także wspomnieć, że w 26. edycji konkursu Dobry Wzór, wyróżnione zostały aż dwie kolekcje Ceramiki Tubądzin. Do finału zakwalifikowała się kolekcja House of Tones oraz kreacja Doroty Koziara - wielkoformatowa kolekcja Cielo e Terra.

DZIAŁANIA ZA GRANICĄ

W styczniu Grupa Tubądzin pokazywała swoje nowości na 4 Design Days w Katowicach, gdzie pojawi się także w 2020 r., by następnie zaprezentować je poza granicami naszego kraju oraz spotkać się z najlepszymi międzynarodowymi biurami architektonicznymi. Tubądzin Design Days, cykliczna impreza, dedykowana architektom i projektantom zawitała w marcu do stolicy Mołdawii – po edycjach na Słowacji, w Kazachstanie i na Ukrainie. Następnie przedstawiciele firmy wyruszyli do Miami, zaprezentować najnowsze kolekcje na targach Coverings 2019 na Florydzie.

W kwietniu zaś Tubądzin Arena Design – pierwsza edycja międzynarodowych spotkań architektów, odbyła się podczas Targów Construma w Budapeszcie, gdzie Tubądzin prezentował swoją ofertę. Druga edycja imprezy zawitała do Lwowa w czerwcu i znalazła się w programie Międzynarodowego Festiwalu Architektury i Sztuki VEZHA. Na przełomie czerwca i lipca, przyszedł czas na ukraińską stolicę. Festiwal Architektury Prostoneba w Kijowie, był przestrzenią komunikacji i wymiany doświadczeń między architektami, projektantami, urbanistami, artystami i producentami. Działania za granicą to przede wszystkim jednak zacieśnianie kontaktów i budowanie opartych na zaufaniu i profesjonalizmie relacje z partnerami handlowymi.

We wrześniu w mieście Żylina, Grupa Tubądzin, wraz ze swoim słowackim partnerem, firmą Ingema, otworzyła 700-metrowy showroom, w którym przeważającą cześć ekspozycji zajmują płytki Tubądzin.

Fot. Tubądzin
Fot. Tubądzin

Grupa Tubądzin doskonale wpisuje swoją ofertę także w dynamiczny rozwój postradzieckich państw, które wraz ze zmianami ustrojowymi na początku lat 90. zaczęły tworzyć własne strategie promocji „marki narodowej”. Proces ten szczególnie widoczny jest w krajach środkowej Azji, w tym w Kazachstanie i Uzbekistanie. Grupa Tubądzin jest świadkiem i aktywnym partnerem tego rozwoju, nieustannie wzmacniając swoją obecność na tamtejszych rynkach.

Nowy salon firmowy o powierzchni 350 m2 w Ałmaty, dawnej stolicy Kazachstanu nawiązuje do trendów w designie obecnych w Azji Centralnej, z kolei Taszkent City International Business Center to kompleks ekskluzywnych hoteli, biurowców oraz apartamentów mieszkalnych w stolicy Uzbekistanu, w którego powstawianiu firma aktywnie uczestniczy.

DZIAŁANIA LOKALNE

Ceramika Tubądzin od lat angażuje się w działania lokalne, wspierając wartościowe inicjatywy artystyczne i sportowe w województwie łódzkim. W lipcu firma była jednym z głównych partnerów Pomarańczowego Dnia Sportu w Sieradzu, imprezy doskonale znanej polskim biegaczom. Miesiąc wcześniej świętowała zakończenie udanego sezonu wraz z Tubądzin Volley MOSiR Sieradz, którego jest sponsorem tytularnym i partnerem strategicznym. Z kolei dzięki inicjatywie Ceramiki Tubądzin, w Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi odbył się finał niezwykłego konkursu na projekt przejazdów bramowych w kamienicach przy ulicy Piotrkowskiej w Łodzi. Jednak lokalne działania firmy wyszły daleko poza województwo łódzkie.

Przy okazji Targów Aranżacji Wnętrz Home Design w Jesionce (Podkarpackie) Tubądzin, wraz z kilkoma innymi firmami postanowił zjednoczyć działania, aby pomóc wyremontować łazienkę 85-letniej kobiecie oraz jej ciężko choremu synowi, którzy mieszkają w trudnych warunkach, w wiosce pod Łańcutem.

Tubądzin angażuje się jednak nie tylko w sport i działania charytatywne. Wspieranie wydarzeń kulturalnych jest także ważną częścią strategii firmy. Wystawa „Tło na pierwszym planie. Allan Starski – scenografia, Wiesława Starska – kostiumy”, której partnerem był Tubądzin miała swoją premierę podczas lipcowego Open Hair Festival.

Ceramika Tubądzin była także oficjalnym partnerem w biciu wyjątkowego rekordu. 16 października, w Europejski Dzień Przywracania Czynności Serca, odbyło się bicie rekordu w jednoczesnym wykonywaniu resuscytacji krążeniowo-oddechowej w wielu miejscach w Polsce – największe takie wydarzenie w Europie, które co roku organizuje w różnych miejscach Polski WOŚP. Grupa Tubądzin aktywnie włączyła się do akcji w Łodzi, nie tylko wspierając rzeczowo wydarzenie, wzięli w nim udział także pracownicy firmy.
--
REKLAMA:
--

WSPÓŁPRACA Z PARTNERAMI

Na targach w CERSAIE Bolonii Tubądzin postawił nie tylko na prezentację nowości, ale także na współpracę z polską firmą meblową z 50-letnim stażem. Wspólnie z ernestrust Ceramika Tubądzin zagospodarowała 200m2 stoiska, na których stworzyła „Tubądzin Ceramic Home by ernestrust” – przestrzeń, w której zwiedzający obejrzeć mogli kuchnię oraz propozycję garderoby w sypialni – wszystkie meble zostały obłożone wielkoformatowymi płytami ceramicznymi Tubądzin.

Z kolei w kraju 5 września zakończyło się trzydniowe Forum Ekonomiczne w Krynicy-Zdroju, któremu w tym roku przyświecało hasło „Europa jutra. Silna, czyli jaka?”. W tegorocznym „polskim Davos” uczestniczyło blisko 5 tysięcy gości z 60 krajów świata. Andrzej Wodzyński – właściciel Grupy Tubądzin był gościem panelu pt. “Jak osiągnąć sukces na rynkach globalnych?”, w którym dzielił się receptą na silną obecność firmy na międzynarodowych rynkach.

W listopadzie Tubądzin postanowił zaprosić swoich partnerów medialnych do siebie. Przedstawiciele ponad dwudziestu redakcji wnętrzarskich, budowlanych i lifestyle’owych z całej Polski przybyli do Ceramiki Tubądzin III w Sieradzu, aby zapoznać się z możliwościami technologicznymi, wzorniczymi i proekologicznymi firmy, która wyznacza trendy w branży płytek ceramicznych nie tylko w Polsce. Tubądzin zaprezentował najnowszą linię polerską, zbudowaną od podstaw oczyszczalnie wody oraz szereg nowoczesnych rozwiązań, w zgodzie ze środowiskiem.

A kilka dni później mieszkańcy Sieradza mieli okazję przekonać się w jaki sposób powstają największe w Polsce płytki ceramiczne oraz zobaczyć wszystkie ekologiczne rozwiązania wykorzystane podczas ich produkcji. Rodzinny ekospacer po fabryce Ceramika Tubądzin III był okazją do lepszego poznania największego pracodawcy w regionie i cieszył się tak wielkim powodzeniem, że wejściówki rozeszły się dosłownie w kilka godzin. W tym samym miesiącu fabrykę odwiedziło także piętnaście topowych blogerek wnętrzarskich i lifestylowych, m.in. autorki bloga Make Home Easier, Siostry ADiHD, Scraperka czy Mamagerka.

Tubądzin nie byłby liderem na rynku płytek ceramicznych, gdyby nie współpraca z tymi którzy z ceramiką mają do czynienia na co dzień – projektantami, glazurnikami i architektami. W czerwcu zakończyła się roczna edycja warsztatów "Cultura Animi - Trzeci Horyzont- T-Academy", autorskiej propozycji skierowanej do architektów, do współtworzenia której Ceramika Tubądzin zaprosiła cenioną w Europie badaczkę trendów Zuzannę Skalską. Warsztaty były częścią Akademii Architekta Tubądzin, której celem jest dostarczenie architektom nie tylko inspiracji i wskazanie kompetencji przyszłości, ale też wyposażenie ich w kompetencje menedżerskie i umiejętności miękkie. Tubądzin spotkał się z architektami w Warszawie, Krakowie, Poznaniu, Wrocławiu i Gdańsku.

Nie sposób wymienić wszystkich miast w których eksperci Grupy Tubądzin spotkali się z glazurnikami, by wspólnie przekonać się, że płyty w wielkim formacie są przyjaznym materiałem w pracy. Grupa Tubądzin jest liderem jeśli chodzi o technologię produkcji i ilość przeszkolonych fachowców w zakresie gresowych płyt wielkoformatowych. Do tej pory w prawie 250 szkoleniach wzięło udział blisko 5000 glazurników – w Polsce i za granicą.

źródło: Tubądzin

Najnowsze wieści z branży
Wideo
d