Kontrakt na budowę Via Baltica podpisany

Podziel się:
Realizacja drogi ekspresowej S61 o znaczeniu międzynarodowym Inwestycja w formule „Projektu i Buduj” Termin realizacji: 31 miesięcy

Konsorcjum firm z Grupy STRABAG podpisało kontrakt z GDDKiA na zaprojektowanie i wybudowanie drogi ekspresowej S61pomiędzy Ostrów Mazowiecką a Szczuczynem na odcinku od węzła „Kolno” (z węzłem) do węzła „Stawiski” (bez węzła). Jego wartość opiewa na ok. 234,5 mln zł. netto. Oddanie drogi do użytku planowane jest na listopad 2020 r.

Podpisanie Umowy STRABAG - Ze strony Generalnego Wykonawcy umowę podpisali: Waldemar Wójcik, Dyrektor Dyrekcji Autostrad i Dużych Projektów w STRABAG Sp. z o.o. oraz Jerzy Wacławczyk, Dyrektor Finansowy Dyrekcji Autostrad i Dużych Projektów w STRABAG Sp. z o.o.Podpisanie Umowy STRABAG - Ze strony Generalnego Wykonawcy umowę podpisali: Waldemar Wójcik, Dyrektor Dyrekcji Autostrad i Dużych Projektów w STRABAG Sp. z o.o. oraz Jerzy Wacławczyk, Dyrektor Finansowy Dyrekcji Autostrad i Dużych Projektów w STRABAG Sp. z o.o.Podpisanie Umowy Władze - na zdjęciu od lewej: Wojciech Borzuchowski, Dyrektor GDDKiA w Białymstoku; Krzysztof Kondraciuk, Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad; Marek Chodkiewicz, Wiceminister Infrastruktury i Budownictwa; Andrzej Adamczyk, Minister Infrastruktury i Budownictwa; Mariusz Chrzanowski, Prezydent miasta Łomża; Jan Zabielski, Wicewojewoda Podlaski; Andrzej Garlicki, Zastępca Prezydenta miasta Łomża.Podpisanie Umowy Władze - na zdjęciu od lewej: Wojciech Borzuchowski, Dyrektor GDDKiA w Białymstoku; Krzysztof Kondraciuk, Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad; Marek Chodkiewicz, Wiceminister Infrastruktury i Budownictwa; Andrzej Adamczyk, Minister Infrastruktury i Budownictwa; Mariusz Chrzanowski, Prezydent miasta Łomża; Jan Zabielski, Wicewojewoda Podlaski; Andrzej Garlicki, Zastępca Prezydenta miasta Łomża.
W ramach kontraktu wybudowany zostanie fragment drogi ekspresowej S61 Ostrów Mazowiecka – Szczuczyn o długości ok.16,5 km. Powstaną dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, pasy awaryjne i pas rozdziału, a także węzeł drogowy „Kolno” i dwa Miejsca Obsługi Podróżnych. Ponadto kontrakt przewiduje przebudowę istniejącej jezdni obwodnicy Stawisk o długości 3,061 km, budowę 2,2-kilometrowego odcinka drogi krajowej nr 63, a także ok. 1-km odcinka drogi krajowej nr 64 w miejscu istniejącej drogi powiatowej nr 1903B. Kontrakt obejmuje również budowę 16 szt. obiektów mostowych, w tym 3 nad drogą ekspresową i 13 w ciągu drogi, wykonanie aranżacji zieleni oraz urządzeń wpływających na poprawę bezpieczeństwa ruchu, tj. bariery, oznakowanie, ogrodzenia, zjazdy i przejazdy awaryjne. Generalny wykonawca przygotuje także koncepcję Systemu Zarządzania Ruchem, oświetlenie, drogowe kanały technologiczne oraz wykona przebudowę istniejącej infrastruktury technicznej.
REKLAMA:

Trasa Via Baltica na terenie Polski przebiega wzdłuż drogi ekspresowej S8 od Warszawy do Ostrowi Mazowieckiej i dalej drogą ekspresową S61 do granicy państwa w Budzisku. Via Baltica, to również fragment drogi międzynarodowej E67, która biegnie z Polski przez Litwę i Łotwę do Estonii. Pełni ona rolę najważniejszego połączenia drogowego pomiędzy krajami bałtyckimi, a Europą Zachodnią.

GENERALNY WYKONAWCA - STRABAG Sp. z o. o., STRABAG Infrastruktura Południe Sp. z o.o.
WARTOŚĆ INWESTYCJI - Ok. 234,5 mln PLN netto
TERMIN REALIZACJI - 11/17 - 11/20
ZAMAWIAJĄCY - Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
REKLAMA:
REKLAMA:
Źródło: STRABAG SE
#wiadomości #inwestycje #eko #obud #droga

Więcej tematów: