newsletter reklama projekty domów forum
piątek 19 października 2018
12.10.2015r...

Działania marki Kärcher - mycie wysokociśnieniowe

Firma Kärcher jak zawsze działa na rzecz światowego dziedzictwa kultury, gdyż już ponad 70 razy brała udział w akcji czyszczenia między innymi takich obiektów jak: Statua Chrystusa w Rio de Janeiro czy Statua Wolności w Nowym Jorku. Działanai te przyniosły naprawdę widoczną różnicę.
Fot. Kärcher
Fot. Kärcher
Fot. Kärcher
Fot. Kärcher

Historia wszystkich akcji jest naprawdę bardzo interesująca. W 1998 Kolumnada Berniniego na Placu Św. Piotra w Rzymie została wyczyszczona nową technologią opracowaną na potrzeby obiektów zabytkowych. Początek XXI wieku to m.in. akcja czyszczenia Kolosów Memnona w Luksorze! Rok 2005 to czyszczenie monumentalnych rzeźb - głów amerykańskich prezydentów w górach Dakoty - Mount Rushmore. Sprzęt Kärcher był używany do usuwania zanieczyszczeń olejowych z wybrzeża Bretanii we Francji po katastrofie Amoco Cadiz. Kiedy upadł Mur Berliński, Kärcher, wyczyścił również Bramę Brandenburską.

Fot. Kärcher
Fot. Kärcher
Fot. Kärcher
Fot. Kärcher

Do obiektów i budowli na całym świcie, które zostały włączone w akcje kompetencyjne firmy Kärcher dołączyły również obiekty hydrotechniczne tj. zapory wodne. We współpracy z artystą Klausem Dauvenem i lokalnymi władzami, międzynarodowa ekipa specjalistów Kärcher podjęła się zadania wyrysowania, przy pomocy technologii wysokociśnieniowej, murali wodnych na brudnych ścianach zapór wodnych. Klaus Dauven działa w przestrzeni publicznej od dłuższego czasu, używając głównie technologii mycia wysokociśnieniowego do produkcji murali m.in. na filarach mostów, w przejściach podziemnych czy ścianach ogrodów. Środowisko naturalne jest dla niego inspiracją jak również przedmiotem artystycznych projektów.

Fot. Kärcher
Fot. Kärcher
Fot. Kärcher
Fot. Kärcher

Pierwszym obiektem, na którym przy pomocy technologii wysokociśnieniowej wykonano mural, była zapora wodna Oleftal w Hellenthal w niemieckich górach Eifel. Artysta Klaus Dauven zaprojektował grafikę “Wildlife Variations” przedstawiającą motywy zwierzęce. Mural powstał w 2008 r. ciągu dwóch tygodni i miał 282 m długości oraz 59 m szerokości. Klaus Dauven motyw zwierzęcy wykorzystał świadomie tłumacząc, iż idealnie współgra z otaczającą przyrodą parku i jeziora.

Kolejnym celem okazała się japońska zapora wodna Matsudagawa niedaleko miasta Ashikaga. Do współpracy ponownie został zaproszony artysta Klaus Dauven. W tym procesie przy pomocy dysz wysokociśnieniowych wykonano zarys kwiatów „Hanazakari” z 12-letniej warstwy brudu na ścianie. Przy pomocy lin i platform wspinaczkowych oraz sprzętu wysokociśnieniowego – 4 urządzeń HD 1050 B, specjaliści byli w stanie usunąć brud i wykonać grafikę o długości 228 m i szerokości 56 m.

Fot. Kärcher
Fot. Kärcher
Natomiast w 2012 roku po raz kolejny ruszył międzynarodowy projekt artystyczny, tym razem artysta Klaus Dauven wraz z zespołem koreańsko-niemieckim stworzył na ścianach zapory Chungiu w Korei Południowej, grafikę tygrysa „Horang-ee”. Zapora Chungiu znajduje się ok. 100 km od Seulu. Zapora powstała w 1985 r. na zbiorniku zaopatrującym w wodę, miasto oraz region. Grafika tygrysa długa na 447 m i szeroka na 98 m, podobnie jak pozostałe projekty artystyczne została wyryta przy pomocy urządzeń wysokociśnieniowych, które bez udziału środków chemicznych musiały poradzić sobie z usunięciem materii organicznej np. mchów, alg czy porostów. W celu przeniesienia rzutu projektu artysty na ścianę zapory, zastosowano technologie laserową. Ponad 1 300 punktów zostało naniesionych na ścianę zapory by w następstwie stworzyć grafikę metodą „łączenia kropek”.

Firma Kärcher funkcjonuje zgodnie z założeniami Corporate Social Responsibility, ”zgodnie z którą przedsiębiorstwa na etapie budowania strategii dobrowolnie uwzględniają interesy społeczne i ochronę środowiska, a także relacje z różnymi grupami interesariuszy. Bycie odpowiedzialnym nie oznacza tylko spełnienia wymogów formalnych i prawnych, ale oprócz tego zwiększone inwestycje w zasoby ludzkie, w ochronę środowiska i relacje z interesariuszami, czyli dobrowolne zaangażowanie” (Green Paper 2001).
--
REKLAMA:
--

źródło: Kärcher

Artykuły podobne:

d